هفت روز هفته

نحوه تمیز کردن کفپوش های بتنی

 

تمیز کردن کفپوش بتنی در فضای باز بسیار متفاوت از کف بتن داخلی است. در اینجا نحوه از بین بردن گرد و خاک روی این کفپوش ها را بدون آسیب رساندن به کفپوش بتنی برای شما بیان می کنیم.

بتن ماده ای محکم برای کف داخلی و خارجی است. بادوام است و تمیز کردن آن آسان و در برابر لکه ها نسبتا مقاوم است. هرچند بتن ممکن است لک نیز بگیرد. متخلخل است و گرد و خاکی که روی آن ممکن است مرطوب شود و ایجاد کپک کند. اگرچه بتن سخت است اما به تمیز کاری دوره ای نیاز دارد. در اینجا نحوه تمیز کردن بتن چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه را بیان می کنیم.

 

یک شوینده برقی آسانترین راه برای تمیز کردن کفپوش بتنی در فضای باز است. باید بتوانید دریک بعداظهر خاک، کپک و کثیفی را از روی بتن تمیز کنید. سطح پاسیو یا محیط را با مواد شوینده اسپری کرده و با استفاده از برس سفت آن را درون بتن مالش دهید. هرگز از برس مویی استفاده نکنید. الیاف فلزی می تواند در سطح متخلخل بتن گیر کرده و زنگ زده شوند. عینک ایمنی و دستکش بزنید. دستگاه شوینده برقی را روشن کنید و آب را با فضار از یک سمت به صورت مرتب به سمت دیگر جریان دهید و این کار را تا تمیز شدن سطح بتن ادامه دهید.

مطالب مرتبط:

واش بتن چيست و چه ويژگي هايي دارد؟

نکات مهم در مورد انواع کفپوش بتنی طرح دار

مطالبی کوتاه در مورد کفپوش های بتنی

بهترین انتخاب جهت کفسازی حیاط و پیاده رو

آیا می خواهید بدانید که چگونه لکه های موجود در بتن را پاک کنید؟

 

گزینه های مختلفی وجود دارد. می توانید از محلول های سفید کننده، آمونیاک (توجه کنید هرگز این دو را مخلوط نکنید) و سایر شوینده های تجاری استفاده کنید. برای یک برای لکه هایی از بتن که لکه هایی دارند که از بین نرفته آرد و پراکسید هیدروژن را به صورت خمیر درست کنید و آن را روی قسمت لکه دار پخش کنید. بگذارید یک شب به همین شکل روی قسمت لکه دار بماند و سپس با یک کاردک پلاستیکی آن را از روی سطح بتن تمیز کنید.

 

تری سدیم سولفات مخلوط شده با آب را با استفاده از یک برس نایلونی برروی لکه های زنگ زدگی یا لکه های دوغابی بکشید تا بتوانید آنها را از بین ببرید . این ترکیب یک ماده سمی و قدرتمند است که باید با احتیاط زیادی استفاده شود. هنگام استفاده از آن از عینک محافظ و دستکش استفاده کنید و حتما در مورد نحوه تمیز کردن بتن با اسید موریاتیک دستورالعمل های لازم را دنبال کنید.

 

ابنیه سازان مبتکر-کفپوش بتنی

 

برای کفپوش های بتنی داخل که صیقل داده شده و صاف هستند، باید روش ملایم تری در مورد نحوه تمیز کردن بتن انتخاب کنید. شما فقط از یک پاک کننده و یا یک سطل آب مخلوط شده با یک پاک کننده ملایم استفاده خواهید کرد. برای سطح های صیقلی از آمونیاکف سفید کننده یا هر ماده بسیار اسیدی پرهیز کنید. برخی از پاک کننده های خوب شامل صابون، مواد شوینده ظرفشویی، پاک کننده های سنگ و مواد تمیز کننده کف ملایم و برای بتن های صیقلی مناسب هستند. یکی از مواد شوینده را با آب مخلوط کنید و با یک اسفنج کف را با آن تمیز کنید و سپس با آب تمیز بشویید.

 

برای اینکه کفهای بتنی خود را در برابر لکه های آینده مقاوم کنید، از یک درزگیر بتن استفاده کنید. با استفاده از غلتک رنگ آن را روی بتن تمیز بمالید. درزگیر را روی تمام مناطق کفپوش بتنی بمالید. دانستن اینکه چگونه بتن را به درستی تمیز کنید یکی از راه های پیشگیری از آسیب به بتن است.

 

کفپوش های بتنی اگر به صورت مداوم تمیز شوند و به درستی نگهداری شوند دوام زیادی خواهند داشت. جهت مشاوره و خرید انواع کفپوش های بتنی با کارشناسان ما در ابنیه سازان مبتکر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button