هفت روز هفته

چرا کفپوش بتنی گرد و غبار ایجاد می کند؟

 

شاید دقت کرده باشید که برخی از کفپوش های بتنی را هرچقدر هم تمیز کنید باز هم گرد و غبار ایجاد می کند. مشاهده کرده اید که هرچقدر هم از وسایل تمیز کننده استفاده می کنید باز هم هنگامی که انگشتتان را روی سطح می کشید باز هم اثر غبار روی آن به جا مانده است.

 

گرد و غبار بتن چیست و علت آن چیست؟

 

گرد و غبار بتن از آهک سطحی تشکیل شده است. و علت اصلی آن ضعیف بودن بتن در لایه سطحی است.
دلایل زیادی برای ضعیف شدن این لایه بتن وجود دارد. این ممکن است به دلیل مواد تشکیل دهنده بتن باشد. اگر در بتن بیش از حد از خاک رس یا مواد قدیمی استفاده شود این لایه ضعیف شده و ایجاد گرد و غبار می کند. باوجود این رایج ترین دلیل، وجود آب اضافی روی سطح در طی فرآیند تسطیح است.
اگر در مخلوط بتن مقدار زیادی آب وجود داشته باشد، در طول فرآیند تسطیح آب سطح افزایش می یابد. این مقدار زیاد آب می تواند ذرات ریز و سیمان را به قسمت فوقانی دال منتقل کند و باعث ایجاد لایه بتنی ضعیف شود. معمولا به ان دوغاب گفته می شود و با روند ماله زنی روی سطح پدیدار می شود.

ابنیه سازان مبتکر-کفپوش بتنی

این دوغاب سطحی درواقع یک لایه متخلخل از بتن نرم است که به آرامی تجزیه می شود و یک سطح سفید گرد و غبار ایجاد می کند. در بعضی موارد، سطح ممکن است به قدری نرم باشد که به راحتی با پیچ گوشتی یا میخ تیز خراشیده شود.

 

بتن فرسوده

هنگامی که سعی می کنید آخرین تسطیح را انجام دهید و با ماله سطح را برق بیاندازید، ممکن است آب اضافی به سطح بیاید و همین وضعیت را ایجاد کند.
جارو زدن بتن هرگز آن را به طور کامل تمیز نمی کند، زیرا سطح دائما در حال متلاشی شدن است.

درصورت عدم درمان، این گردو غبار ظریف بتنی به سطح اتومبیل، میزکارو دیگر وسایل موجود در محیط می نشیند و می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

 

ابنیه سازان مبتکر-کفپوش بتنی

 

 

منبع: becosan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button