هفت روز هفته

کاربرد جدول های بتنی

 

جداول بتنی از جمله مهم ترین عناصر مبلمان شهری می باشد که بیشترین نقش زیباسازی و جداکنندگی فضاهای مختلف شهری رابه عهده دارند.همچنین به عنوان دیواره کانالهای انتقال آب و فاضلاب و انهار جهت هدایت آبهای سطحی مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید جداول در این کارخانه مطابق استاندارد ملی ایران و با دستگاه ویبره و پرس همزمان انجام و پس از تولید در سالن بخار عمل آوری و سپس بسته بندی می شود.

این محصول در دو سطح رویی (face) و سطح بستر(main) ساخته شده است. در سطح رویی که هنگام استفاده از جداول نمایان است و در معرض سایش قرار می گیرد از مصالح ریز دانه و یکنواخت استفاده می شود اما سطح بستر که زیر لایه رویی قرار گرفته و پس از چیدن جداول پشت به نما بوده و نمایان نمی باشد، از مصالح درشت دانه تری استفاده می گردد.

 

ابنیه سازان مبتکر-جدول بتنی

 

موارد استفاده از جدول بتنی

  • جداسازی مسیر های تردد
  • جداکردن مسیر به صورت فیزیکی یا ظاهری
  • تعبیه زهکش یا ایجاد جوی آب
  • جداسازی فضای سبز از مسیر تردد

محوطه سازی و دور چینی باغچه ها با وسیله جدول بتنی بسیار مورد استفاده و مورد پسند افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. از این رو افراد زیادی سعی می‌کنند با استفاده از جدول بتنی و قالب های متفاوت آن زیباییهای خاصی برای خود به وجود بیاورند. جدول بتنی به دو صورت تولید می‌شود، به روش پرسی یا به صورت دستی و سنتی. در روش سنتی بتن آماده را درون قالب جدول ریخته و می گذارند که خشک شود. اما در حالت پرسی همان بتن را فشرده می کنند که آب و مواد اضافی آن خارج می‌شود. در روش پرسی مقاومت جدول بتنی نسبت به سرما و یخبندان بیشتر می باشد و از این رو مصرف بیشتری در مناطق سرد و یخبندان های بیشمار دارد. این جداول را در محیط های متفاوتی مورد استفاده قرار می دهند.

 

 

از جمله محیط هایی که استفاده از جدول بتنی در آن رایج می باشد دور چینی باغچه ها و جداسازی خیابان‌ها از پیاده روها می باشد که به روش‌های متفاوت و گوناگونی جداول بتنی را در کنار هم می‌چینند. یکی از نوآوری‌های امروز ساخت جدول های بتنی با قالب ها و شکل های زیبا و متفاوت و گوناگونی می باشد شما می توانید رنگ ها و طرح های متفاوت این جدول ها را با استفاده از قالبهای که امروزه برای آن تهیه شده است ایجاد کرده و از آنها در زیباسازی و محوطه خود استفاده کنید.

 

به همین دلیل در محوطه سازی و دور چینی باغچه ها از جدول های بتنی با قالب های متفاوت و طرح های متفاوتی که در رنگ ها و شکل‌های گوناگون ایجاد می‌شوند استفاده می شود که خوشبختانه ماده اولیه جدول بتنی یکسان می باشد و هم روش پرسی وهم روش سنتی از بتن مرغوب و عالی استفاده می‌ شود. ساخت آن به شکل های گوناگون و روش‌های گوناگون وابسته به قالب‌های می باشد که فرد سفارش می‌دهد که اگر شما در طرح و اجرای طراحی خود برای دور چینی باغچه ها و یا حتی جدا کردن فواصل در خیابان و پیاده رو بخواهید طرح های خاصی مانند نرد ه ای، تاجی و…. ایجاد کنید به راحتی می‌تواند با یک قالب سازی ساده این کار را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button