هفت روز هفته

انواع جدول برای باغچه سازی و محوطه سازی

 

فارغ از اینکه چه چیزی در باغچه خود پرورش می‌دهید، حاشیه بندی و جدول کنار باغچه نقش مهمی در تکمیل کردن کار و زیبایی حیاط شما دارد. با نصب جدول بتنی یا نوعی دیگری از جدول باغچه، گل و گیاهی که درون باغچه کاشته‌اید زیبا‌تر و منظم‌تر دیده خواهند شد. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، سعی کنید جدول باغچه خود را هماهنگ با طرح و رنگ بکار رفته در دکوراسیون حیاط یا حتی نمای خانه انتخاب کنید.

برای مثال در خانه‌های مدرن و امروزی استفاده از جدول‌های فلزی و برای دیواره های آنها و قسمت های دیگر، بتن اکسپوز توصیه می‌شود در حالی که خانه‌های کلاسیک و سنتی، معمولا با سنگ و آجر دور چینی می‌شوند تا جلوه‌ای کلاسیک و رویایی به خود بگیرند. در این مطلب قصد داریم چندین ایده جدید و خلاقانه را در رابطه با طراحی و انتخاب جدول کنار باغچه و خرید بتن اکسپوز خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. امید است با دیدن این مدل‌ها، راحت‌تر بتوانید در مدل مد نظر خود را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب متریال مناسب برای جدول باغچه، باید به شرایط آب و هوایی منطقه خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که بارندگی و رطوبت در آن زیاد است، جدول‌های چوبی قطع به یقین به مرور زمان از بین خواهند رفت. برعکس این شرایط هم درست است، در مناطق گرم و خشک که میزان بارندگی هم کم است نباید از جدول‌های پلاستیکی استفاده کرد. جدول‌های پلاستیکی بر اثر حرارت زیاد و آفتاب داغ رنگ و لعاب خود را از دست داده و ظاهری نازیبا و بی کیفیت به طراحی باغچه شما می‌دهند.

 

جدول با سنگ و آجر

سنگ و آجر یک راهکار ساده و کاربردی برای جدول کنار باغچه در هر شرایط آب و هوایی است. فرقی نمی‌کند که در محیط‌های پرباران زندگی کنید یا گرم و آفتابی، سنگ و آجر همیشه کیفیت و زیبایی خود را حفظ کرده و دوام بالایی هم خواهد داشت. بعلاوه از آنجایی که طرح و رنگ سنگ و آجر خنثی است، بیشتر توجه را به سمت گل و گیاهان دائمی کاشته شده در باغچه هدایت می‌کند.

 

جدول با سنگ و آجر

 

جدول پلاستیکی

جدول کنار باغچه پلاستیکی شاید در نگاه اول  چندان ایده آل بنظر نرسد اما نصب و نگهداری از این جدول‌ها بسیار آسان بوده و قیمت بسیار پایینی هم  نسبت به جدول پرسی بتنی دارند. جدول‌های پلاستیکی در قطعات حدوداً 20 سانتی عرضه شده و دارای پایه‌ای هستند که درون زمین فرو می‌روند. به عبارتی خودتان هم می‌توانید خیلی ساده این جدول‌ها را کنار باغچه خود بکارید. هر چه پلاستیک به کار رفته در این مدل‌ها باکیفیت‌تر باشد، در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و کیفیت و رنگ خود را برای سال‌های طولانی حفظ می‌کنند.

 

انواع جدول برای باغچه سازی و محوطه سازی

 

جدول فلزی

قطعاً یکی از پرکاربردترین مدل‌های جدول کنار باغچه، مدل‌های فلزی هستند. جدول فلزی از لحاظ طرح و رنگ بسیار گوناگون بوده و با هر استایل دکوراسیونی جور در می‌آید. جدول‌های فلزی نسبت به سنگ و آجر هزینه اجرای پایین‌تری داشته اما به همان اندازه لوکس و زیبا دیده خواهند شد. البته قبل از خرید حتما توجه داشته باشید که فلز جدول گالوانیزه یا روکش کاری شده باشد تا در شرایط مرطوب و سخت بیرون کیفیت خود را حفظ کرده و زنگ نزند.

 

ابنیه سازان مبتکر- جدول های بتنی

 

جدول بتنی

از آنجایی که بتن قابلیت شکل پذیری دارد، در انتخاب طرح جدول کنار باغچه می‌توان از طرح‌های خلاقانه و بدیع نیز استفاده کرد. بعلاوه جدول بتنی ظاهری ساده اما مدرن داشته و برای خانه‌های مدرن و مینیمال ایده بهتری است. اجرای بتن در تولید جدول های بتنی نسبت به سایر طرح‌ها اندکی هزینه بر بوده اما دوام و استحکام بسیار بالایی دارد. عناصر بتنی هیچ وقت قدیمی نشده و برای همیشه زیبا و امروزی دیده خواهند شد. بنابراین اگر می‌خواهید یک بار و برای همیشه جدول باغچه خود را درست کنید، توصیه می‌کنیم توجه ویژه‌ای به جدول‌های بتنی داشته باشید.

 

جدول های بتنی- ابنیه سازان مبتکر

 

جدول چوبی

اگر شرایط آب و هوایی به شما اجازه می‌دهد، حتما از فریم‌های چوبی برای دیزاین باغچه خود استفاده کنید. با استفاده از فریم‌های چوبی، ظاهر باغچه بسیار گرم‌تر و طبیعی‌تر دیده خواهد شد. البته جدول‌های چوبی معمولا به صورت حرارت دیده و تحت فشار تولید می‌شوند تا در برابر آب و هوای مرطوب و حشره و موریانه مقاوم باشند. یکی از فرصت‌های جالبی که جدول‌های چوبی برای مصرف کننده‌اش فراهم می‌کند، رنگ آمیزی بدنه چوب پس از هر چند سال است. از آنجایی که رنگ خیلی خوب روی چوب می‌نشیند، می‌توانید به طور سالانه یا هر چند وقت یکبار، جدول خود را رنگ آمیزی کرده و جلوه‌ای جدید و تازه به باغچه خود بدهید.

 

ابنیه سازان مبتکر- جدول های بتنی

 

جدول سفالی

یکی از ایده‌های جالب و بسیار خلاقانه که هزینه اجرای پایینی داشته و برای خانه‌های سنتی و قدیمی خیلی عالی جواب می‌دهد، جدول‌های سفالی هستند. اما برای اجرای این ایده حتما نیاز نیست از بلوک‌های سفالی استفاده کنید، گلدان سفالی یک راه حال ساده و ارزان قیمت در عین حال زیبا برای جدول کشی کنار باغچه است. این روش خصوصا برای حیاط‌هایی که به جای موزاییک از سنگریزه استفاده می‌کنند بسیار عالی و زیبا جواب می‌دهد.

 

ابنیه سازان مبتکر- جدول های بتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button