هفت روز هفته

بهترین کفپوش ها برای دال های بتنی

 

هنگام مرور انواع کفپوش، رنگ ها، سبک ها و موادی که برای خانه های شما مناسب است را بایستی در نظر بگیرید. آیتمی که ممکن است در نظر نداشته باشید موادی که روی این کفپوش ها استفاده می کنید. این لایه پایه به عنوان یک بستر شناخته می شود و چندین عملکرد اساسی را انجام میدهد. علاوه بر توزیع وزن و پشتیبانی از کف، مواد پایه می توانند بر نوع کفپوش شما تاثیر بگذارند.

 

بسترهای معمولی که به عنوان پایه برای کفپوش استفاده می شوند شامل تخته سه لایه یا اسلب های بتنی است. اگر خانه شما زیرزمین دارد، احتمالا شما در آن سطح دال بتنی به عنوان زیرلایه خود استفاده می کنید. صفحات بتنی چند ویژگی منحصربه فرد دارند که شما را تحت تاثیر قرار می دهند. در نظر داشته باشید این ویژگی ها می تواند به شما کمک کند کفپوش هایی را انتخاب کنید که زیرزمین شما را ارتقا بخشد و با زیرسازی شما به خوبی کار کند.

 

شرایط مربوط به کفپوش های بتنی

 

درک بستری که دال بتنی در آن استفاده شده، می تواند شما را به انتخاب گزینه کفپوش بادوام و سازگار هدایت کند.

 

رطوبت:

 

اولین عنصری که باید در نظر گرفت رطوبت است. گرچه بتن جامد به نظر می رسد، اما ماده ای نفوذپذیر است که می تواند رطوبت را جذب و آزاد کند. به دلیل رطوبت زیاد یا رطوبت زمین ممکن است آب وارد کفپوش بتنی شما شود. این امر به ویژه در موارد که زیرزمین شما در معرض سیل یا نشتی است بسیار صادق است. وقتی یک دال بتنی رطوبت را جذب می کند، می تواند آن را برای مدت زمان شگفت انگیزی طولانی حفظ کند. نصب یک نوع کفپوش سطحی روی این سطح پایه بتنی باگذر زمان ممکن است باعث فرسودگی آن گردد.

 

خوشبختانه انواع مواد کفپوش مقاوم در برابر آب هستند که می تواند روی دال بتنی قرار گیرد و عملکرد آن را بالا ببرند. هنگامی که انواع کفپوش های بتنی با کفپوش های سطحی انعطافپذیر و غشای ضد آب ترکیب می شوند می توانید مطمئن باشید که کفپوشی مناسب برای مدتی طولانی انتخاب کرده اید.

 

صافی:

 

اگر دال بتنی شما کاملا صاف نباشد، برخی از کفپوش های سطحی می تواند این ناهمواری ها را برجسته کند و حتی پس از نصب کفپوش تغییراتی جزئی در سطح داشته باشید.  پس برای کمک به روند انتخاب کفپوش خود، ابتدا بررسی کنید که دال بتنی شما صاف است یا خیر. پس اگر دارای سطح ناهموار باشد عاقلانه است که از کفپوش هایی مانند فرش یا وینیل برای برطرف کردن آن استفاده کنید.

 

بهترین کفپوش سطحی برای دال های بتنی

 

باتوجه به نگرانی های مربوط به رطوبت و ناهمواری، می توانید کفپوشی را انتخاب کنید که متناسب با دال بتنی و اهداف طرح باشد. ملاحظات مهم دیگر شامل محل قرارگیری کفپوش های سطحی، میزان آب دریافتی و … انتخابات شما را مشخص می کند. برخی از این انتخاب ها را در زیر برای شما آورده ایم.

 

  1. چوب مصنوعی

 

بهترین کفپوش سطحی برای دال های بتنی

 

کفپوش چوب طبیعی از نظر زیبایی و دوام انتخاب انکار ناپذیری است. اما اگر چوب طبیعی در معرض آب زیادی قرارگیرد، می تواند کف شما را خراب کند. وقتی نوبت به مقاومت در برابر آب می رسد، چوب های پرداخت شده که نسبت به آب مقاوم هستند درحالی که ظاهر کف را زیبا نگه می دارند از بهترین انتخاب ها هستند.

 

این نوع چوب به دلیل ساختار منحصربه فرد خود در برابر آب مقاوم شده اند. هر تخته چوب مصنوعی از نوارهای نازک چوب بادوام فشرده شده روی تخته سه لا درجه یک تشکیل شده است. این لایه ها باعث می شوند تا چوب سفت و محکم بماند و درصورت وجود رطوبت در برابر انقباض و انبساط مقاومت کند.

 

همزمان بادوام، چوب مصنوعی از جذابیت چوب طبیعی برخوردار است. این ویژگی می تواند به کف شما جذابیت زیای بدهد. چوب مصنوعی نیز مقرون به صرفه تر از چوب طبیعی است که امر را به گزینه ای مناسب برای بودجه تبدیل می کند.

 

  1. وینیل

وینیل به عنوان یک انتخاب طولانی مدت برای آشپزخانه و حمام به مقاومت در برابر آب بسیار معروف است. مانند چوب مصنوعی، وینیل قدرت لایه ها را مهار می کند تا دوام آن افزایش یابد.

انواع مختلفی از کفپوش های وینیلی وجود دارند که برای کفهای مختلف بتنی مناسب هستند.

 

ورق وینیل :

این نوع وینیل بصورت یک ورق وجود دارد که روی کف بتن نصب شده است.

 

ادامه دارد …

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button